Regulamin Sklepu Internetowego
www.lipmar.pl
Spis treści:
- POSTANOWIENIA OGÓLNE
- USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM, WYMOGI TECHNICZNE
- WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
- SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT, REALIZACJA ZAMÓWIENIA
- KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
- PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
- POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
- PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
- OPINIE O PRODUKTACH
- NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
- PRAWA DO TREŚCI
- OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
- POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
- ZASADY GWARANCJI I ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ (RĘKOJMIA - 2 LATA)
- POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
Słownik pojęć użytych w niniejszym Regulaminie:
Cena: kwota należna za Produkt, wyrażona w złotych polskich, uwzględniająca podatek VAT, bez kosztów dostawy.
Cennik ogólny: zestawienie Ceny za wszystkie Produkty dostępne w Sklepie, zawierające informacje o aktualnych promocjach i zniżkach.
Dzień roboczy: każdy dzień od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.
Informacje handlowe: informacje o Produktach dostępnych w Sklepie, w tym opisy, ceny, zdjęcia oraz inne dane dotyczące oferty Sprzedawcy.
Klient: osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której przepisy prawa przyznają zdolność prawną, korzystająca ze Sklepu.
Konsument: osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Koszyk: funkcjonalność Sklepu, w której widoczne są wybrane przez Klienta Produkty do zakupu oraz możliwość modyfikacji danych zamówienia.
Moje Konto: przestrzeń w Sklepie, gdzie Klient może zarządzać swoimi danymi, zamówieniami i preferencjami.
Newsletter: usługa elektroniczna umożliwiająca wszystkim korzystającym z niej Klientom otrzymywanie cyklicznych informacji od Sprzedawcy, w szczególności dotyczących Produktów, nowości i promocji w Sklepie.
Oferta: propozycja sprzedaży Produktów przedstawiona przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu.
Promocje: szczególne warunki sprzedaży lub świadczenia usług określone przez Sprzedawcę, które mogą dotyczyć wszystkich lub wybranych Produktów w określonym czasie.
Reklamacje: zgłoszenie przez Klienta niezgodności Produktu z umową sprzedaży.
Regulamin: niniejszy regulamin Sklepu internetowego www.lipmar.pl.
RODO: Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
Sklep internetowy/Sklep LipMar fashion: serwis internetowy dostępny pod adresem www.lipmar.pl, za pośrednictwem którego Klient może składać zamówienia na Produkty.
Sprzedawca: LIPMAR FASHION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Rybniku (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. CHABROWA 1, 44-210 Rybnik), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001097855; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP 6423251698, REGON 528034763, adres poczty elektronicznej: lipmar@vp.pl, numery telefonu kontaktowego: 669590182 oraz 506788302.
Umowa Sprzedaży: umowa sprzedaży Produktów zawierana między Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Sklepu.
Usługa: każda usługa świadczona drogą elektroniczną przez Sprzedawcę na rzecz Klienta za pośrednictwem Sklepu.
Zamówienie: oświadczenie woli Klienta składane za pomocą formularza zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
1.1. Sklep internetowy dostępny pod adresem internetowym www.lipmar.pl prowadzony jest przez spółkę LIPMAR FASHION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Rybniku (adres siedziby i adres do korespondencji: ul. CHABROWA 1, 44-210 Rybnik), wpisaną do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0001097855; sąd rejestrowy, w którym przechowywana jest dokumentacja spółki: Sąd Rejonowy w Gliwicach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego; NIP 6423251698, REGON 528034763, adres poczty elektronicznej: lipmar@vp.pl, numery telefonu kontaktowego: 669590182 oraz 506788302.
1.2. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania ze Sklepu Internetowego, składania zamówień na produkty dostępne w Sklepie, dostarczania zamówionych produktów, uiszczania ceny sprzedaży przez Klienta oraz zasady odstąpienia od umowy i składania reklamacji.
1.3. Korzystanie ze Sklepu Internetowego jest równoznaczne z akceptacją niniejszego Regulaminu.
2. USŁUGI ELEKTRONICZNE W SKLEPIE INTERNETOWYM, WYMOGI TECHNICZNE
2.1. Sklep internetowy www.lipmar.pl umożliwia korzystanie z następujących usług elektronicznych: przeglądanie oferty, składanie zamówień na produkty, wysyłanie zapytań oraz subskrypcję newslettera.
2.2. Korzystanie z usług elektronicznych jest bezpłatne.
2.3. Wymagania techniczne niezbędne do korzystania z Sklepu Internetowego: urządzenie z dostępem do internetu, przeglądarka internetowa, aktywne konto poczty elektronicznej.
3. WARUNKI ZAWIERANIA UMOWY SPRZEDAŻY
3.1. Zawarcie Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą następuje po złożeniu zamówienia przez Klienta za pomocą formularza zamówienia dostępnego w Sklepie.
3.2. Warunkiem złożenia zamówienia jest akceptacja Regulaminu oraz podanie danych niezbędnych do realizacji zamówienia.
3.3. Potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę oraz zaksięgowanie płatności (jeśli wybrano przedpłatę) stanowią moment zawarcia Umowy Sprzedaży.
4. SPOSOBY I TERMINY PŁATNOŚCI ZA PRODUKT, REALIZACJA ZAMÓWIENIA
4.1. Klient może wybrać następujące formy płatności: a. Przelew na rachunek bankowy Sprzedawcy, b. Płatność za pobraniem, c. Płatność online za pośrednictwem systemu płatności elektronicznych Przelewy24 - Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności szybkimi przelewami oraz kartami płatniczymi jest PayPro S.A., d. Płatność kartą płatniczą Visa i MasterCard
4.2. Termin płatności wynosi 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia Umowy Sprzedaży, chyba że wybrano opcję płatności za pobraniem.
4.3. Realizacja zamówienia rozpoczyna się po zaksięgowaniu płatności na koncie Sprzedawcy (w przypadku płatności przelewem) lub po zawarciu Umowy Sprzedaży (w przypadku płatności za pobraniem).
5. KOSZT, SPOSOBY I TERMIN DOSTAWY PRODUKTU
5.1. Koszty dostawy ponosi Klient, chyba że warunki promocji określają inaczej.
5.2. Dostawa Produktów odbywa się na terenie Polski za pośrednictwem firm kurierskich lub Poczty Polskiej.
5.3. Czas realizacji zamówienia wynosi do 2 dni roboczych od dnia zaksięgowania płatności.
6. PROCEDURA ROZPATRYWANIA REKLAMACJI
6.1. Sprzedawca zobowiązany jest do dostarczenia Produktów bez wad.
6.2. W przypadku stwierdzenia wad Produktu, Klient ma prawo do złożenia reklamacji.
6.3. Reklamacje należy składać na adres e-mail: lipmar@vp.pl lub pisemnie na adres siedziby Sprzedawcy.
6.4. Reklamacja powinna zawierać dane Klienta, opis wady Produktu oraz żądanie Klienta.
6.5. Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
7. POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI I DOCHODZENIA ROSZCZEŃ ORAZ ZASADY DOSTĘPU DO TYCH PROCEDUR
7.1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń.
7.2. Klient może skorzystać m.in. z mediacji, sądów polubownych oraz pomocy miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów.
7.3. Szczegółowe informacje na temat możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń są dostępne na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
8. PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
8.1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni od dnia otrzymania Produktu bez podania przyczyny.
8.2. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji w drodze jednoznacznego oświadczenia wysłanego na adres e-mail: lipmar@vp.pl lub pocztą tradycyjną na adres Sprzedawcy.
8.3. Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy na własny koszt nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od umowy.
8.4. Sprzedawca zwróci Konsumentowi wszystkie otrzymane od niego płatności, w tym koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostawy innego niż najtańszy zwykły sposób dostawy oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
8.5. Zwrot płatności zostanie dokonany przy użyciu tych samych metod płatności, jakie zostały użyte przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodzi się na inne rozwiązanie.
9. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE PRZEDSIĘBIORCÓW
9.1. Niniejszy punkt Regulaminu dotyczy wyłącznie Klientów niebędących Konsumentami.
9.2. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca ma prawo odstąpić od umowy sprzedaży w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia bez podania przyczyny.
9.3. W przypadku Klientów niebędących Konsumentami Sprzedawca zastrzega sobie prawo ograniczenia dostępnych sposobów płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości lub w części.
9.4. Odpowiedzialność Sprzedawcy w stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem ograniczona jest do wysokości ceny zapłaconej za Produkt.
10. OPINIE O PRODUKTACH
10.1. Klienci mogą zamieszczać opinie o Produktach dostępnych w Sklepie po dokonaniu zakupu danego Produktu.
10.2. Opinie powinny być zgodne z prawdą oraz dotyczyć wyłącznie cech Produktów i ich użytkowania.
10.3. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do moderowania opinii, co oznacza, że może usuwać lub nie publikować treści, które: a. Są niezgodne z prawdą, b. Zawierają wulgaryzmy, treści obraźliwe, zniesławiające lub naruszające dobra osobiste osób trzecich, c. Są spamem lub mają charakter reklamowy, d. Nie dotyczą bezpośrednio ocenianego Produktu.
10.4. Klienci zamieszczający opinie zobowiązują się do niezamieszczania treści naruszających prawa autorskie oraz inne prawa własności intelektualnej.
10.5. Opinie zamieszczone w Sklepie są widoczne publicznie i mogą być wykorzystywane przez Sprzedawcę w celach promocyjnych i marketingowych.
11. NIELEGALNE TREŚCI I INNE TREŚCI NIEZGODNE Z REGULAMINEM
11.1. Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującym prawem oraz zasadami współżycia społecznego.
11.2. Zabrania się dostarczania przez Klienta treści o charakterze bezprawnym, w szczególności: a. Treści naruszających prawa autorskie oraz inne prawa własności intelektualnej, b. Treści zawierających wulgaryzmy, treści obraźliwe, zniesławiające, naruszające dobra osobiste osób trzecich, c. Treści propagujących przemoc, nienawiść rasową, religijną, etniczną lub inną, d. Treści pornograficznych.
11.3. W przypadku naruszenia przez Klienta postanowień niniejszego punktu Regulaminu, Sprzedawca ma prawo do podjęcia odpowiednich działań, w tym zablokowania dostępu do Sklepu lub usunięcia konta Klienta.
11.4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do usunięcia treści niezgodnych z Regulaminem oraz do zgłaszania naruszeń odpowiednim organom ścigania.
12. PRAWA DO TREŚCI
12.1. Wszystkie treści zamieszczone w Sklepie internetowym www.lipmar.pl, w tym teksty, grafiki, logotypy, ikony przycisków, obrazy, klipy audio i wideo, są własnością Sprzedawcy lub podmiotów współpracujących i są chronione prawem autorskim oraz innymi przepisami dotyczącymi własności intelektualnej.
12.2. Żadna część Sklepu, w tym jego zawartość, nie może być kopiowana, modyfikowana, publikowana, przesyłana, rozpowszechniana, sprzedawana, licencjonowana ani wykorzystywana w jakikolwiek inny sposób bez uprzedniej pisemnej zgody Sprzedawcy.
12.3. Korzystanie z treści zamieszczonych w Sklepie internetowym przez Klienta jest dozwolone wyłącznie w celach osobistych i niekomercyjnych. Wszelkie inne formy wykorzystania wymagają uprzedniej zgody Sprzedawcy.
12.4. Naruszenie praw autorskich oraz innych praw własności intelektualnej może skutkować odpowiedzialnością cywilną i karną.
13. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
13.1. Administratorem danych osobowych Klientów jest LIPMAR FASHION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ z siedzibą w Rybniku.
13.2. Dane osobowe Klientów są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności z RODO.
13.3. Klient ma prawo do wglądu w swoje dane osobowe, ich poprawiania, usuwania, ograniczenia przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
13.4. Dane osobowe Klientów są przetwarzane w celu realizacji umowy sprzedaży, prowadzenia konta w Sklepie, obsługi reklamacji, realizacji obowiązków wynikających z przepisów prawa oraz w celach marketingowych, jeśli Klient wyrazi na to zgodę.
13.5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednakże niezbędne do realizacji umowy sprzedaży oraz świadczenia usług drogą elektroniczną.
13.6. Szczegółowe informacje dotyczące ochrony danych osobowych oraz polityki prywatności dostępne są w Polityce Prywatności, zamieszczonej na stronie Sklepu.
14. POSTANOWIENIA DOTYCZĄCE KLIENTÓW NIE BĘDĄCYCH KONSUMENTAMI
14.1. Niniejszy punkt regulaminu ma zastosowanie wyłącznie do Klientów nie będących Konsumentami.
14.2. W przypadku Klientów nie będących Konsumentami, Sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne metody płatności oraz wymagać dokonania przedpłaty w całości lub w części, niezależnie od wybranej metody płatności.
14.3. Klient nie będący Konsumentem zobowiązany jest do natychmiastowego sprawdzenia przesyłki w obecności kuriera. W przypadku stwierdzenia uszkodzeń lub braków w przesyłce, Klient ma obowiązek sporządzenia protokołu szkody i niezwłocznego zgłoszenia tego faktu Sprzedawcy.
14.4. Odpowiedzialność Sprzedawcy wobec Klienta nie będącego Konsumentem, bez względu na jej podstawę prawną, jest ograniczona – zarówno w ramach pojedynczego roszczenia, jak i za wszystkie roszczenia w sumie – do kwoty zapłaconej ceny oraz kosztów dostawy z tytułu umowy sprzedaży. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność wobec Klienta nie będącego Konsumentem tylko za typowe szkody przewidywalne w momencie zawarcia umowy i nie ponosi odpowiedzialności z tytułu utraconych korzyści.
14.5. Wszelkie spory powstałe między Sprzedawcą a Klientem nie będącym Konsumentem będą rozstrzygane przez sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedawcy.
14.6. Klient nie będący Konsumentem nie ma prawa odstąpić od umowy zawartej na odległość na zasadach przewidzianych dla Konsumentów w ustawie o prawach konsumenta.
15. ZASADY GWARANCJI I ODPOWIEDZIALNOŚCI SPRZEDAWCY ZA ZGODNOŚĆ TOWARU Z UMOWĄ (RĘKOJMIA - 2 LATA)
15.1. Gwarancja i rękojmia
- Sprzedawca zobowiązuje się do dostarczenia Produktu wolnego od wad fizycznych i prawnych oraz zgodnego z umową.
- Wszystkie Produkty oferowane w Sklepie objęte są 2-letnią rękojmią za wady fizyczne i prawne na zasadach określonych w Kodeksie Cywilnym.
15.2. Odpowiedzialność Sprzedawcy
- Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za zgodność Produktu z umową, co oznacza, że Produkt powinien odpowiadać opisowi podanemu przez Sprzedawcę, posiadać cechy Produktu, które Konsument mógł racjonalnie oczekiwać na podstawie publicznych oświadczeń Sprzedawcy oraz nadawać się do zwykłego celu, do którego są używane produkty tego rodzaju.
- W przypadku stwierdzenia niezgodności Produktu z umową, Klient ma prawo złożyć reklamację w terminie 2 lat od daty wydania Produktu.
15.3. Procedura składania reklamacji
- Reklamacje z tytułu rękojmi można składać w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedawcy lub za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: reklamacje@lipmar.pl.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko Klienta, adres do korespondencji, numer zamówienia, datę zakupu, dokładny opis wady oraz żądanie Klienta.
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania i poinformuje Klienta o dalszym postępowaniu.
15.4. Uprawnienia Klienta z tytułu rękojmi
- W przypadku uznania reklamacji, Klient ma prawo żądać: naprawy Produktu, wymiany Produktu na nowy, obniżenia ceny lub odstąpienia od umowy (o ile wada jest istotna).
- Wybór żądania należy do Klienta, jednakże Sprzedawca może zaproponować inne rozwiązanie, jeżeli doprowadzenie Produktu do zgodności z umową w sposób wybrany przez Klienta jest niemożliwe lub wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu z innym możliwym sposobem doprowadzenia do zgodności.
15.5. Wyłączenia odpowiedzialności
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za wady Produktu, o których Klient wiedział w momencie zawarcia umowy.
- Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności za uszkodzenia Produktu powstałe z winy Klienta, w szczególności w wyniku nieprawidłowego użytkowania lub konserwacji niezgodnej z instrukcją.
16. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
16.1. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany niniejszego Regulaminu w przypadku zmiany przepisów prawa, zmian technologicznych, funkcjonalnych lub organizacyjnych Sklepu.
16.2. Zmiany Regulaminu wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 14 dni od dnia udostępnienia zmienionego Regulaminu na stronie internetowej Sklepu.
16.3. Zamówienia złożone przed datą wejścia w życie zmian Regulaminu będą realizowane na podstawie postanowień obowiązujących w dniu złożenia zamówienia.
16.4. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
16.5. Spory wynikające z umowy sprzedaży będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny.
17. WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(Formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
Adresat: LIPMAR FASHION SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ
ul. CHABROWA 1
44-210 Rybnik
e-mail: lipmar@vp.pl
Ja/My () niniejszym informuję/informujemy () o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy:
Data zawarcia umowy: ______________________________________
Data odbioru: ____________________________________________
Imię i nazwisko konsumenta(-ów): ___________________________
Adres konsumenta(-ów): ___________________________________
Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej):
Data: _______________________________________________
(*) Niepotrzebne skreślić.